Tüketici hakları şikayet tel

"ALO 175" Tüketici Danışma Hattı, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili makamlara yönlendirildiği “bir çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.Jan 5, 2022

Tüketici hakları nasıl şikayet edebilirim?

TÜRKİYE'DE TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Alınan herhangi bir mal hatalı çıktığı zaman, ilk 15 gün içinde, değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesi talep edilebilir.

Alo 175 danışma hattı ne işe yarar?

Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir.

Müşteri şikayeti nereye yapılır?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Alo 175 ne demek?

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, vatandaşların gördüğü fahiş zamları, Ticaret Bakanlığının "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı" üzerinden bildirmesi gerektiğini ifade etti.

Tüketici hakem Heyetine hangi konularda başvuru?

Eğer tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise, tüketici hakem heyetine başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde başvuru gerçekleştirilebilir.

Tüketici hakem Heyeti ücret alıyor mu?

Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Tüketici mahkemesi için nereye başvurulur?

Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar tarafından belirlenen binalardadır. Tüketici Mahkemeleri ise illerde Adliye binalarında bulunmaktadır.

About the Author

You may also like these