Tüketici hakları şikayetim var

Tüketici Haklarına Şikayet Nasıl Yapılır?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabilir. Bu itibarla, tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru yapılamamaktadır.

Tüketici hakem Heyetine kimler şikayet edilebilir?

Tüketici Hakem Heyetine kimler başvurabilir? Şikayetin konusu tüketici işlemini kapsayan ve parasal sınırları ( İl ve İlçe ) dahilinde olan tüm tüketiciler ve şikayet edileni tüketici olan satıcı veya sağlayıcılar.

Tüketici Hakları Şikayet nedir?

Tüketici şikayetleri, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nca, il ve ilçe merkezlerinde, tüketiciler ile satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla belediyelerle koordineli olarak oluşturulan tüketici sorunları hakem heyetine bildirilir.

Tüketici Şikayet Hattı numarası nedir?

"ALO 175" Tüketici Danışma Hattı, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili makamlara yönlendirildiği “bir çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Alo 175 ne işe yarar?

Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir.

E devletten tüketici şikayeti nasıl yapılır?

Kişi kendi T.C. kimlik numarası ile beraber şifresi üzerinden edevlet'e giriş yapabilir. Daha sonra sistemi üzerindeki arama motoru kullanılabilir. Bu bölüme 'Tüketici Hakem Heyeti' yazarak çıkan sayfa üzerinden bağlantı kurmak oldukça kolaydır.

Alo 175 Hangi durumlarda aramalıyız?

Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketicilerin; insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünleri ve firmaları da ihbar edebilmekte, sorunlarıyla ilgili bilgi alabilmektedir.

About the Author

You may also like these