Yapı kullanma izin belgesini kim alır

Yapı kullanma izin belgesini inşaat sahibinin, müteahhidin veya yapı yetkilisinin bir dilekçe ile Belediyeye müracaat edilerek alması gerekmektedir. 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 30.maddesine göre verilen yapı kullanma izin belgesi olmayan daire veyahut diğer bağımsız bölümlerin kullanımına ve oturumuna izin verilmiyor.Aug 27, 2018

Yapı kullanım izin belgesi kim verir?

Yapı kullanma izin belgesi belediye veya valiliğe bağlı İl özel idaresi tarafından veriliyor. İnşaat ruhsatı için belediyelerin imar birimine dilekçe verilmesi gerekiyor.

Yapı kullanma izin belgesinde kimlerin imzası olur?

Yapı kullanma izninin ilgili bölümlerinin yapı müteahhidi, şantiye şefi ve mimari proje müellifi tarafından imzalanması gerekir. Fenni mesuller uzmanlık alanlarına göre yapı kullanma izin belgesini imzalamak zorundadır.

Yapı kullanma izni belgesi nasıl alınır?

Yapı kullanma izin belgesi için gerekli evraklar:

  1. Tapu kayıt bilgileri.
  2. Yapı kullanım izni için dilekçe.
  3. Vergi Dairesi'nden “borcu yok” yazısı
  4. Proje müellifleri raporu.
  5. Dış kanal belgesi.
  6. Telekom aboneliği.
  7. Yapı Denetim Kurulu onay belgeleri.
  8. Emlak ve çevre temizlikten alınacak “borcu yok” belgesi.

Yapı kullanma izin belgesi e devletten alınır mı?

Yapı kayıt başvurusu eDevlet üzerinden yapılması durumunda, Yapı Kayıt Belgesi formunun eksiksiz olarak doldurulmasından ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılmasından sonra, Yapı Kayıt Sistemi tarafından oluşturulan Yapı Kayıt Belgesi talepte bulunan yapı sahibince eDevlet üzerinden alınıyor.

Belediyeden yapı kullanma izni nasıl alınır?

İskan belgesi için gerekli belgeler şu şekilde belirlenmiştir;

  1. Yapı Kullanım İzni istemiyle yazılan dilekçe.
  2. Tapu kaydı bilgileri.
  3. Vergi Dairesi'nden ”borcu yoktur” yazısı
  4. Dış Kanal Belgesi (İZSU)
  5. Telekom Vizesi.
  6. Proje Müellifleri Raporu.
  7. Yapı Denetim Kuruluşu'ndan alınan belge.

Yapı kullanma izin belgesi ne zaman çıkar?

Yapı kullanma izin belgesi ruhsat alındıktan sonra 2 yıl içinde başlamış ve 5 yıl içinde bitirilmiş yapılar için alınır. Yapı kullanma izin belgesi almak için ilgili yapı tamamlandıktan sonra proje onayını veren belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimine, yapının bitmiş olduğu dilekçe yoluyla bildirilir.

Müteahhidin borcu varken yapı kullanma izni belgesi alınabilir mi?

Peki, müteahhidin borcu varken iskan alınabilir mi? 17 Aralık 2009 tarihinde 5940 Sayılı Kanun'la yapılan düzenlemeye göre, müteahhitten konut satın alan vatandaş, müteahhidin bu yapı ile ilgili vergi ve sigorta primi borcu olsa dahi, bu borçlardan sorumlu tutulmadan yapı kullanma izin belgesi alabiliyor.

About the Author

You may also like these